home
Doneaza Online!
Depozitele CeRe
Intra in cont
Intra in cont si poti participa la site-ul CeRe
Nu ai cont?
Newsletter CeRe
Sunt de acord sa primesc mailuri CeRe

Photovoice

modificat marţi, 19 iunie 2012

Fotografii şi poveşti, aceasta este esenţa metodei Photovoice. Pentru prima oară în România, CeRe a adaptat şi aplicat o metodă de participare publică în cadrul unor comunităţii defavorizate, în care oamenii nu se pot exprima prin metode obisnuite.

„Photo" înseamnă în engleză „fotografie", iar „voice" înseamnă voce, adică să „vorbeşti" prin imagini.

Expozitie PhotoVoice from Ioana Popa on Vimeo.

Metoda presupune găsirea unei comunităţii, alegerea participanţilor şi stabilirea scopului urmărit, fie empowerment al comunităţii, fie advocacy, fie evaluarea nevoilor comunităţii etc.

Participanţi sunt familiarizaţi cu tehnicile de fotografiere şi utilizare a aparatelor de fotografiat, apoi primesc camere foto şi pornesc în căutare de imagini care să surprindă cel mai bine problema cu care se confruntă în cadrul comunităţii. Fotografiile sunt discutate în cadrul întâlnirilor dintre beneficiari şi facilitatori, urmând a se ataşa un scurt text (caption), un mesaj imaginilor pe care participanţii le aleg din cadrul tuturor fotografiilor realizate.

Grupul de participanţi se formează dintr-un numar de 15 - 20 de persoane, iar realizarea fotografiilor şi a mesajelor se desfăşoară pe o perioadă de la câteva săptămâni, la câteva luni.

Rezultatele photovoice-ului sunt prezentate publicului larg prin intermediul unor expoziţii sau evenimente mediatice care înfăţişează fotografiile şi semnificaţiile lor. Fotografiile şi mesajele ce apar în expoziţie sunt selectate de către participanţi, aceasta fiind una dintre „regulile" photovoice-ului, decizia finală aparţine participanţilor.

Obiectivele pe care le poţi atinge printr-un photovoice sunt:

  • să le permită oamenilor să caute şi să se gandească la punctele tari ale comunităţii lor şi la grijile lor comune;
  • să promoveze schimbul de informaţii şi un dialog critic pe teme care vizează viaţa personală sau comunitatea în general prin intermediul discuţiilor de grup;
  • să ajungă la comunitate, la public, la cei care iau deciziile publice (administraţie publică, aleşi, experţi etc.)

 

CeRe în parteneriat cu Asociaţia Parteneri pentru Tineri (ATP) a aplicat metoda PhotoVoice în proiectul „Participarea tinerilor prin imagine", din cadrul unei comunităţi de romi din judeţul Vâlcea, comuna Merişani, unde tinerii au realizat fotografii surprinzând problemele cu care se confruntă zi de zi. 

Totodata, CeRe in parteneriat cu Asocioatia SCUT a desfasurat un proces de photovoice cu persoane diagnosticate cu schizofrenie. 

In anul 2011 CeRe a organizat un alt proces photovoice. De acesta data impreuna cu grupul civic Initiativa Favorit care milita pentru transformarea clădirii fostului cinematograf Favorit din cartierul Drumul Taberei, Bucuresti într-un centru cultural comunitar.

Astfel ca sapte persoane, cu vârste cuprinse între 13 şi 40 de ani, membri ai grupului de iniţiativă civică, au primit aparate de fotografiat pentru a realiza fotografii pe teme relevante pentru regenerarea urbană a spaţiului cultural Favorit. Temele abordate in procesul de fotografiere au fost: Tema 1- zona Favorit; Tema 2 - locuri socializare seniori; Tema 3 - locuri socializare adulţi; Tema 4 - locuri socializare tineri si copii; Tema 5 - cinematograful Favorit. Temele au propus un cadru general, permiţând fotografilor să decidă asupra a ceea ce doresc sa fotografieze, fie sa surprindă aspectele negative sau pozitive, fie să înregistreze realitatea apropiată lor sau să arate ce anume şi-ar dori să schimbe.

Din peste 100 de fotografii realizate, 29 au fost selectate şi transformate într-o expoziţie de fotografie inedită cu scopul de a sensibiliza locuitorii zonei şi autorităţile publice locale, dar şi cu scopul de a dezvălui un alt aspect al zonei Favorit, zona în care fotografii locuiau. Aşa cum presupune metoda photovoice, fiecare fotografie a fost însoţită de un mesaj explicativ venit din partea autorului fotografiei. Astfel, mesajul comun al Grupului civic a putut fi exprimat atat prin imagini, cât şi prin cuvinte, având un mai mare impact asupra publicului vizat: autorităţile publice locale şi locuitorii zonei Favorit. Fotografiile expuse au fost selectate de către beneficiari, iar mesajele au fost compuse tot de către aceştia, cu sprijinul facilitatorului.

Prin aceste acţiuni, grupul şi-a propus să pună şi mai multă presiune asupra autorităţilor locale pentru ca acestea să ia măsuri pentru regenerarea zonei Favorit şi transformarea fostului cinematograf într-un centru cultural comunitar.

RSS . © CeRe 2008-2018    Termeni si conditii     Politica de securitate