home
Doneaza Online!
Depozitele CeRe
Intra in cont
Intra in cont si poti participa la site-ul CeRe
Nu ai cont?
Newsletter CeRe
Sunt de acord sa primesc mailuri CeRe

In instanta pentru recuperarea banilor europeni!

vineri, 18 ianuarie 2013

Cititi mai jos comunicatul de presa al colegilor de la Fundatia Alaturi de Voi Romania, organizatie membra a Coalitiei ONGuri pentru Fonduri Structurale.


Fundatia „Alaturi de Voi" Romania a chemat in judecata Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice pentru nerespectarea obligatiilor contractuale pentru doua proiecte - ID 1253 (finalizat pe 31.10.2011) si ID 51204 (in implementare pana la data de 30 iunie 2013).

„Chemam justitia sa se pronunte cu privire la incalcarea prevederilor contractelor de finantare prin nerespectarea termenului de 45 de zile de rambursare, de catre AM POSDRU in cele doua situatii, si solicitam plata sumei de 2.301.939 RON si dobanda la intarziere, din momentul scadentei obligatiei pana la efectuarea platii efective, ceea ce ar insemna cam 3 milioane RON. Noi ca si organizatie am epuizat toate mijloacele amiabile de a solicita sa se faca platile pentru cererile respective, la care exista intarzieri remarcabile - un an la recuperarea TVA pe un proiect si peste 6 luni la plata cererilor de rambursare pe alt proiect" - a declarat doamna Angela Achitei, presedintele ADV Romania.

Fundatia a facut publice disfunctiilor in managerierea fondurilor europene si a atentionat asupra faptului ca, acesti bani, care trebuiau atrasi pentru dezvoltarea resurselor umane in Romania, se dovedesc a fi o capcana pentru beneficiari.
Precizam ca, din cei 88 de angajati la nivel national ai fundatiei, 35 sunt persoane cu dizabilitati care, prin derularea celor doua proiecte, au reusit sa aiba o calificare si sa fie angajate la unitatea protejata Util Deco. ADV Romania nu-si doreste ca datorita blocajelor in derularea fondurilor europene sa transforme oportunitatea creata intr-o problema sociala suplimentara.

De asemenea, organizatia cu o exprienta de 10 ani, cu zeci de proiecte atrase si implementate corect si la standarde ridicate, se vede in situatia de a nu avea lichiditati pentru plata taxelor si impozitelor, ceea ce va duce la imposibilitatea aplicarii pentru noi finantari si a participarii la licitatii cu unitatea protejata autorizata Util Deco, sectie interna a fundatiei. Un alt efect generat de intarzierele la rambursare aduce in situatie de incapacitate de plata sau chiar faliment alte zeci de firme cu care fundatia si partenerii sai din proiect au incheiate contracte de achizitie.

Mentionam ca si in situatia in care ne-am confruntat continuu cu intarzieri foarte mari la rambursare, pe proiectul finalizat am depasit toti indicatorii asumati, iar pe cel de al doilea proiect, am ajuns deja la 95% rezultate atinse. Atentionam insa ca lipsa lichiditatilor financiare poate avea efecte grave si nu putem sa asteptam la infinit promisiuni.

Aducerea in zona publica a problemelor existente in gestionarea banilor europeni si efectele asupra implementatorilor a fost o preocupare a noastra indiferent de guvernele care s-au succedat.

Desi s-au luat unele masuri la nivelul AM-ului, sistemul a ramas bolnav si ne-am confruntat cu zeci de schimbari de reguli si o singura constanta: banii vin cu intarzieri de luni de zile, nu conteaza mesajul oficial.

„Precizam de asemenea, ca rezultatele implementarii proiectelor sunt publice si ca putem face dovada cheltuirii fiecarui ban. Am creat locuri de munca protejate, am angajat persoane cu dizabilitati, facem activitati de buna calitate si suntem recunoscuti ca o resursa in dezvoltarea economiei sociale, o organizatie cu experienta practica bogata, intr-un domeniu nou. In acest moment, cca 800.000 de euro trebuie recuperati de la AM (la sumele reclamate ca restante se adauga alte cereri depuse la plata, validate si neplatite, dar cu intarzieri mai mici) si am dori sa nu fim in fata unui lung proces, ci sa reusim sa ducem la bun sfarsit proiectele asumate" - a precizat doamna Angela Achitei.

ADV Romania are in continuare disponibilitatea de a sprijini cu experienta sa luarea unor masuri in imbunatatirea sistemului de management pe POSDRU si crede ca aceasta este si atitudinea celorlalti beneficiari de proiecte care s-au adresat instantei pentru incalcarea contractului de finantare de catre AM POSDRU si nu numai.
Pentru detalii cu privire la cele precizate in comunicat poate fi contactata d-na Mihaela Munteanu, director de dezvoltare si comunicare ADV Romania, tel. 0740513864, email: mihaela.munteanu@alaturidevoi.ro.

RSS . © CeRe 2008-2012    Termeni si conditii     Politica de securitate