sigla G3P

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/cere/public_html/g3p/db_conn.php on line 7
 

Campania STOP TTIP România

Initiatorul proiectului: TERRA Mileniul III (ONG)

Judet/Regiune: Bucuresti

Domeniu: Cercetare Coruptie Dezvoltare economica Dezvoltare sociala Drepturile omului Mediu Social

Dimensiunea proiectului: National

Date de contact ale initiatorului

Adresa: -
Telefon: 021 314 12 27
E-mail: office@terramileniultrei.ro
Fax: 021 300 37 00
Website: http://terramileniultrei.ro/
Oras: -

Autoritati vizate in cadrul proiectului
Grupuri de cetateni Minister ONG Parlament

Descriere scurta

Inițial am pornit la drum pe componeta de mediu, dar pe măsură ce am aflat mai multe despre implicațiile acordurilor comerciale internaționale am intrat în amănunt pe fiecare componentă. Ne-­‐am angrenat în lupta împotriva TTIP (Parteneriatului Transatlantic pentru Comerț și Investiții) în România pornind de la ce ar putea să însemne TTIP în domeniul schimbărilor climatice și am ajuns să vedem care ar putea fi pericolele TTIP

Parteneri in cadrul proiectului

Da - peste 500 organizații partenere UE, aprox 25 organizatii partenere Romania

Durata proiectului

octombrie 2014 -­‐ octombrie 2015

Numele proiectului

Campania STOP TTIP România

Descrierea proiectului

Inițial TERRA Mileniul III era organizația care se ocupa de organizarea Inițiativei Cetățenești Europeane împotriva TTIP și CETA – inițiativă ce avea ca scop oprirea negocierii TTIP (Parteneriatul Transatlantic pentru Comerț și Investiții) și urmărea să nu se ratifice CETA (Acordul Economic și Comercial UE -­‐Canada) din rațuni de protecție a mediului și a democrației. Comisia Europeană a refuzat înregistrarea inițiativei oficiale, iar Terra Mileniul III alături de alte organizații partenere au decis să strângă totuși numărul de semnături necesare pentru oprirea celor două acorduri comerciale organizând o inițiativă independentă.

Astfel, într-­‐un nou context TERRA Mileniul III a inceput sa faca subiectul cunoscut cetățenilor români prin organizarea unui tur de informare în România inițial alături de Jurgen Maier (președintele Forumului pentru Mediu și Dezvoltare din Germania) și ulterior singuri. Orașele vizitate au fost București, Cluj, Brașov, Constanța, Iași, Sighișoara – tururi ce s-­‐au concretizat cu apariții la televiziunea națională și în presa locală și națională.

Scopul principal al campaniei a fost acela de a face cunoscut subiectul și de a implica cetățenii în luarea deciziilor de la nivel european. Pentru a atinge acest scop a fost creată o pagină de Facebook, un cont de Twitter, un site informativ pe care a fost inserat un instrument pentru strângere de semnături online. Pentru clarificarea cadrului național au fost adresate scrisori ministerelor pentru a afla poziția României în negocierea TTIP și argumentele, studiile care stau la baza acestei poziții. Pe parcursul rundelor de negocieri a fost monitorizată activitatea diferitelor grupuri parlamentare și a europarlamentarilor români.

De-­‐a lungul anului au fost organizate sesiuni de informare, au fost elaborate pliante, bannere, jocuri explicative, hand-­‐out-­‐uri cu informații și au fost implicate grupuri informale și ONG-­‐uri. Campania de informare și de strângere de semnături s-­‐a desfășurat la nivel național prin participarea la diferite evenimente formale și mai puțin formale – ONG Fest, Street Delivery, FânFest, chiar și 1 Mai – Vama Veche, Conferințe și dezbateri atât internaționale, cât și naționale pe tema TTIP. În ceea ce privește aparițiile în presă nu s-­‐a reușit pătrunderea în media mainstream, dar există interes din parte presei locale și comunicatele pe care le-­‐am distribuit de-­‐a lungul campaniei au fost publicate, deși subiectul nu a fost oglindit în presă așa cum ne-­‐ am fi dorit.

Scopul campaniei a fost acela de creștere a nivelului de conștientizare și informare a cetățenilor asupra implicațiilor tratatelor comerciale internațioanel. S-­‐a urmărit transpunerea informațiilor într-­‐un limbaj accesibil și s-­‐a făcut apel la non-­‐formal pentru a atinge scopul campaniei.

Reușita campaniei a putut fi măsurată prin numărul de semnături strânse atât online, cât și offline -­‐ 25.000

Rezultate ale campaniei

Având în vedere instabilitatea politică a României ne mândrim cu faptul că am reușit să avem o bună comunicare cu Ambasadele, Reprezentanța Comisiei Europene, Europarlamentarul Sorin Moisă. Faptul că doar cu implicarea partenerilor și fără ajutorul presei mainstreem am reușit să strângem peste 25000 de semnături e un alt lucru cu care ne mândrim. Suntem mândri că suntem parte în marea coaliție europeană formată în timpul campaniei.

Continuare

Vom continua să monitorizăm factorii de decizie și să informăm populația din România cu privire la riscurile tratatelor și la evoluția negocierilor, vom publica broșuri informative traduse în limba română și vom participa la dezbaterile pe acest subiect.