sigla G3P

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/cere/public_html/g3p/db_conn.php on line 7
 

Vocea Ciocarliei - un cantec de advocacy

Initiatorul proiectului: Federatia Coalitia Natura 2000 si Societatea Ornitologica Romana

Domeniu:

Dimensiunea proiectului:

Date de contact ale initiatorului

Adresa:
Telefon:
E-mail: liviu.cioineag@gmail.com | ovidiu.bufnila@gmail.com
Fax:
Website: www.sor.ro
Oras: Bucuresti/Brasov

Autoritati vizate in cadrul proiectului

Descriere scurta

Pe data de 25 februarie 2015, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006 - Pl-X nr. 280/2013 a fost adoptat de Camera Deputaţilor şi trimis spre promulgare Președintelui. Acest proiect aducea prejudicii grave dreptului de proprietate garantat constituțional în România și va atrage automat avizul de Infringement al Comisiei Europene pentru încălcarea Directivei 2009/147/CE privind Conservarea Păsărilor Sălbatice prin prelungirea perioadelor de vânătoare la mai multe specii de păsări si suprapunerea cu perioadele de migrație prenupțială si cuibărit.

Parteneri in cadrul proiectului

Companiile de PR: Jazz Communication si Rogalski Damaskin

Durata proiectului

Februarie - Mai 2015

Numele proiectului

Vocea Ciocarliei - un cantec de advocacy

Descrierea proiectului

Scopul campaniei de advocacy a fost modificarea proiectului legislativ inainte de adoptare, prin imbunatatirea/eliminarea prevederilor cu impact masiv asupra avifaunei. Astfel pe 4 martie 2015 a fost transmisa o Scrisoare Deschisa catre Presedintele Klaus Iohannis si catre presa, cu principalele observatii ale Federatiei. Deschiderea subiectului catre presa a avut ca rezultat informarea indirecta si a altor categorii de factori interesati – cum a fost Federatia proprietarilor de paduri si pasuni din Romania Nostra Silva, care a transmis ulterior o solicitare de reexaminare Președintelui. Prin expunerea media echipa proiectului a castigat si implicarea pro bono a agentiilor de comunicare Rogalski Damaschin si Jazz Communications, care au creat si sustinut o campanie publica in sprijinul activitatilor de advocacy ale Federatiei. Astfel, in cadrul campaniei Opreste barbaria, salveaza ciocarlia! au fost transmise comunicate de presa, a fost creat un site si un spot video al campaniei si a fost susținută comunicarea cu agențiile media, bloggeri si portaluri on-line. Acoperirea obținută a fost importanta, cu 9.000 de semnatari ai petiției on-line in doar o luna si 200.000 de persoane informate direct numai prin intermediul Facebook. Subiectul a ajuns pe agenda publica, reprezentanții Federatiei au participat la emisiuni radio si TV. Voluntari din cadrul organizațiilor membre au sprijinit propagarea mesajelor in mediul on-line prin toate canalele cunoscute sau accesibile. Presedintele a retrimis legea in Parlament pentru reexaminare. A fost sesizat[ Comisia Europeana – DG Environment, transmitandu-le informatii privind situatia creata. Ca urmare a acestei initiative, CE a trimis o scrisoare catre Ministerul Mediului pe aceasta tema, ceea ce a contribuit la schimbarea pozitiei ministerului la discutiile si consultarile din Comisia de Mediu a camerei Deputatilor. Pe 28 aprilie 2015 am trimis o Scrisoare Deschisa catre deputati, care a fost semnata de 37 de organizatii, din Federatie si din Coalitia de Mediu. Reprezentantii Federatiei au participat la discutiile din Comisia de Mediu a Camerei, in urma carora s-a decis acceptarea reexaminarii, revenirea la perioadele de vanatoare pentru 11 specii de pasari, eliminarea unei specii de pe lista pasarilor vanate si eliminarea prevederilor ce incalcau dreptul de proprietate.

Modificari norme

In urma campaniei „Opreste barbaria – Salveaza ciocarlia”, Legea vanatorii 407/2007 a fost adoptata cu modificarile propuse de ONG-urile de mediu, iar Ministerul Mediului a redus cota de vanatoare pentru ciocarlie, in timp ce alte 10 specii au disparut complet de pe lista celor care pot fi vanate.

Rezultate ale campaniei

In urma campaniei, cota de vanatoare a fost redusa la jumatate pentru Ciocarlie iar pentru alt 11 pasari, vanatoarea a fost sistata. Campania de PR a castigat trei premii de aur si doua de argint la Gala Premiilor PR 2015, fiind poate cea mai buna campanie de mediu din 2015. Obstacolul cel mai mare a fost constituit de bugetul campaniei de PR, care a fost 0. El a fost depasit prin implicarea companiilor de PR si a ONG-urior. Imediat dupa startul campaniei au inceput sa apara si reactii internationale. Spotul a fost unul dintre cele mai apreciate videoclipuri pe www.bestadsontv.com. De asemenea, bloggerii din Marea Britanie au preluat povestea ciocarliei, www.mygreenpod.com, unul dintre cele mai mari bloguri de mediu din Marea Britanie relatand pe larg despre campanie si despre impactul negativ al proiectului de lege. Jurnalisti de la BBC Wildlife Magazine si La Reppublica au publicat articole in editiile print ale revistei, respectiv cotidianului din Italia. Si cele mai mari organizatii internationale de protectie a animalelor, printre care PETA si Birdlife International, si-au exprimat public sprijinul pentru campanie si oprirea legii in forma propusa.

Continuare

In continuarea acestei campanii, membrii voluntari ai Federatiei aşteaptă convocarea grupului de lucru creat de Ministerul Mediului Apelor si Padurior pentru a dezbate si elabora legislatia subsecventa Legii Vanatorii.

Alte informatii relevante

Buget 0 pt PR datorita implicarii pro-bono a companiilor de PR, cheltuielile de advocacy au fost suportate prin proiect finantat prin Fondul ONG.